Utdannelse:

Juridisk embetseksamen fra Universitet i Bergen og diplommarkedsøkonom fra Norges Markedshøyskole.

Yrkeserfaring:

• 6 år i internasjonalt advokatfirma (PricewaterhouseCoopers)
  • 8 år hos Høyesterettsadvokat Håkon Helle, OFS/Oljearbeidernes Fellessammenslutning, Helliesen_Kvernberg AS

Som diplom markedsøkonom har Spannow arbeidet 6 år som markedssjef i Berg-Hansen Reisebureau.

Arbeidsområder:

Arbeidsrett:

• Spannow har spesialkompetanse innen arbeidsrett. Bred erfaring fra internasjonale arbeidsforhold, herunder innstasjonering og utstasjonering.
  • Arbeidsmiljøloven, statsansattelov, forskrifter. Tariffavtale, allmengjøring av tariffavtale.
  • Ansettelse, arbeidsavtaler og personalhåndbøker, bonusavtaler,  konkurranseklausuler, tariffavtaler
  • Varsling, forbud mot gjengjeldelse
  • Lønn, overtid, ferie og feriepenger.
  • Arbeidstid, pause, hviletid, overtidsbetaling, gjennomsnittsberegning av arbeidstid, søknad Arbeidstilsynet
  • Omstilling/nedbemanning, sluttavtale, forhandlinger, konkurranseklausuler, Virksomhetsoverdragelse, permittering, oppsigelse, avskjed. Drøftelsesmøte og forhandlingsmøte. Forhandlinger og sluttavtaler. Egenoppsigelse. Rettssak om oppsigelse, avskjed. Erstatningskrav, krav om å få stillingen tilbake.
  • Klagesaker, eks Likestillings- og diskrimineringsombud (LDO)

Forretningsjuridisk bistand:

• Avtaleinngåelse, avtalerevisjon, ugyldige avtaler
  • Husleieavtaler

Samboere, ekteskap:

• Ektepakt, samboeravtale, samlivsbrudd, skilsmisse. Også internasjonale ekteskap/samliv.

Fremtidsfullmakt:

• Ivaretakelse av dine interesser ved svekket helbred, sykdom, alder, demens
  • Salg av bolig, gaver, utgifter, pleie

Arv, testament:

• Testament. Vanlig testament. Felles testament, gjensidig testament, oppbevaring av testament, vitner. Tilbakekall og endring av testament.
  • Dødsbo – privat og offentlig skifte

Fast eiendom:

• Kjøp og salg av fast eiendom, herunder reklamasjon, mangler, erstatning, prisavslag
  • Rettigheter knyttet til fast eiendom

E-post: spannow@stavangeradvokatene.no
Tlf: 51 93 99 66